Toevoeging op en advocaat willen wijzigen?

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Jens
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 okt 2016, 09:20

Toevoeging op en advocaat willen wijzigen?

Bericht door Jens »

Een vraag voor een vriend van me. Er is al zoveel gebeurd dat de toevoeging zo ongeveer op is, en hij begreep dat het dan gedurende de zaak lastig wordt om nog van advocaat te wisselen. Pas waaneer er een hoger beroep komt, is er sprake van een nieuwe zaak met opnieuw mogelijkheid tot toevoeging. Maar dat zou wel eens een jaar kunnen duren. Is het mogelijk om al eerder een andere advocaat in de arm te nemen? Misschien dat hem dat straks juist een hoger beroep scheelt. :(
neeisnee
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:04

Re: Toevoeging op en advocaat willen wijzigen?

Bericht door neeisnee »

Jens schreef:Een vraag voor een vriend van me. Er is al zoveel gebeurd dat de toevoeging zo ongeveer op is, en hij begreep dat het dan gedurende de zaak lastig wordt om nog van advocaat te wisselen. Pas waaneer er een hoger beroep komt, is er sprake van een nieuwe zaak met opnieuw mogelijkheid tot toevoeging. Maar dat zou wel eens een jaar kunnen duren. Is het mogelijk om al eerder een andere advocaat in de arm te nemen? Misschien dat hem dat straks juist een hoger beroep scheelt. :(
Ik ben destijds ook van advocaat gewisseld en een advocaat gaat een toevoegingszaak alleen in uitzonderlijke gevallen overnemen. Ook de advocaat moet namelijk zijn brood verdienen.
Ik denk dat je jouw vraag het best aan een advocaat kunt stellen of zelf even naar het RVR kunt bellen http://www.rvr.org/

Zij kunnen je vast vertellen wat wel en niet mogelijk is. Mijn ervaring is dat je er prettig te woord gestaan wordt.
Plaats reactie